Zapraszamy na ćwiczenia w naszej Akademii. Ćwiczą u NAS seniorzy, osoby dojrzałe, młodzież. Różne systemy ruchowe, różne ćwiczenia w tym wiele nieznanych w Olsztynie. A przede wszystkim spokojny rytm, świadomość ruchu, bezpieczeństwo i szerokie spektrum działania ruchu.

Są już sesje video najbardziej ważnych i istotnych dla odbudowy i zachowania funkcjonalności i zdrowia ćwiczeń a więc :  10 ćwiczeń gimnastyki zdrowia ,  ćwiczenia koordynacji oddechu i ruchu,,   gimnastyka funkcjonalna, Forma Ojca systemu Tai Ki Kung  , zestaw ćwiczeń Universum dla Pań i Panów ( jest w opracowaniu ),  ćwiczenia budowania siły i kształtowania sylwetki (jest w opracowaniu ). 

Numer konta na który możemy wpłacać składki na warsztaty, składki na realizację grupową zamówień zakupowych i też dla innych wpłat na wspólne zamierzenia :Bank SANTANDER 02 1500 1298 1012 9012 0288 0000  Zdzisław Gudojć, Unieszewo 8/1.  Należy w tytule wpłaty zawsze podać imię i nazwisko . Na to konto nie wpłacamy składek za udział w zajęciach.

Na profilu www.chomikuj.pl jest nasz chomik :  taichi.olsztyn.pl i tam są umieszczane materiały filmowe do samodzielnych ćwiczeń. Polecajcie naszego chomika wszystkim i jego zawartość, natomiast dla uczniów naszego Ośrodka wszystkie materiały znajdują się na dysku One Drive i tam po zalogowaniu się znajdziemy bardzo duża ilość profesjonalnych porad zdrowotnych i nie tylko.

Zapraszam do zaglądania na nasz profil na Facebooku. Wystarczy wpisać Akademia Ruchu Funkcjonalnego.

       Program rowerowej wycieczki rekreacyjnej rezerwat Kamienna Góra niedziela 21.07.2019    Zapraszam wszystkich chętnych miłujących rowery na ciekawy i rekreacyjny rajd wycieczkowy do rezerwatu Kamienna Góra.  Możemy także zaprosić na naszą wycieczkę wszystkich chętnych. Poranne zajęcia dla wszystkich uczestników naszej wycieczki będą trwały do godz. 9.00. Jemy śniadanie w parku na miejscu ćwiczeń i o godz. 9.30 wsiadamy na rowery i wyjeżdżamy w kierunku stadionu leśnego przez las miejski w trasę  :

  1. Przejazd lasem miejskim przez Redykajny do Brąswałdu, dalej koło jeziora Mosąg do Barkwedy – tu planujemy krótki odpoczynek.
  2. Następnie dalej jedziemy przez Polejki do Łom i zatrzymujemy się w rezerwacie Kamienna Góra na posiłek. Rezerwat położony jest w środkowej części Pojezierza Olsztyńskiego, utworzono go celem zachowania dla celów naukowych, krajobrazowych, dydaktycznych buczyny pomorskiej w jej aktualnej postaci i otoczeniu. Jest to rezerwat leśny z wieloma rzadkimi i chronionymi roślinami charakterystycznymi dla buczyn. Obejmuje swoim zasięgiem garb moreny czołowej, którego najwyższe wzniesienie – Kamienna Góra, od której rezerwat bierze swą nazwę – sięga 179 m n.p.m. Powierzchnię rezerwatu pokrywają liczne głazy narzutowe. Przewidujemy 2 godziny rowerowy trekking po rezerwacie.
  3. Powrót już inna drogą przez Jonkowo i Mątki oraz lasami przez Kajny i Lipniak do Brąswałdu i dalej do Parku Jakubowo na miejsce naszego startu. Przewidywany powrót godz. 18.00.    Zgłoszenia na zajęciach u Głównego Instruktora , zbiórka po 5 zł na bilety wstępu. Każdy jeszcze może dołączyć się do naszej wyprawy w ostatnim momencie.  Organizator : Akademia Ruchu Funkcjonalnego w Olsztynie tel. 505 785 645 i 507 245 787  

Warsztaty weekendowe Akademii Ruchu Funkcjonalnego w Olsztynie – Kręsk sierpień 2019

Miejsce warsztatów – m. Kręsk ul. Adama i Ewy 55 nad jez. Wulpińskim miedzy Dorotowem a Unieszewem Ośrodek szkoleniowy PCK Oddział Olsztyn ,  Dojazd z Olsztyna przez Dorotowo – Majdy odległość ok. 15 km od centrum Olsztyna lub przez Kudypy, Sząbruk-Unieszewo-Barwiny ok. 20 km. Z Dorotowa do Kręska jest 5 km.

Termin : rozpoczęcie 15 sierpnia czwartek godz. 7.00 – zakończenie 17 sierpnia sobota godz. 17.00

Organizacja warsztatów : oddzielne sale sypialne dla Pań i Panów - pokoje 2 osobowe. Posiłki wegetariańskie przygotowują 2 osobowe zespoły żywieniowe zgodnie z opracowanym szczegółowym jadłospisem.   Składka na udział w warsztatach obejmuje zakwaterowanie, wyżywienie i udział w zajęciach : Członek Stowarzyszenia – 220 zł, uczestnik zajęć Akademii – 250 zł, osoby pozostałe – 280 zł.

Warsztaty – cel i przeznaczenie – odpoczynek psychiczny przez oderwanie się od naszego codziennego środowiska fizycznego, psychicznego i mentalnego. Zapoznanie się z Praktyką systemów ćwiczeń nauczanych i praktykowanych w Akademii. Zapoznanie się z drogą zrównoważonego kierunku zmian prozdrowotnych i Praktyką medytacji i relaksacji prozdrowotnej. Kształtowanie wewnętrznej motywacji do Praktyki ćwiczeń.

Osoby chętne proszone są o zgłaszanie uczestnictwa w warsztatach na zajęciach Akademii lub na adres poczty : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. do 14.07. 2019r. Wpłaty składek na rachunek :   Bank SANTANDER    02 1500  1298 1012 9012 0288 0000  Zdzisław Gudojć Unieszewo 8/1.  Pełna składka obejmuje zakwaterowanie, wyżywienie i udział w zajęciach. Członkowie Stowarzyszenia - 200 zł . Uczestnicy zajęć w Akademii - 220 zł, osoby pozostałe - 240 zł.

.............................................................................................................................................................................................................................................

Podstawowe informacje o Naszej Praktyce Ruchu Funkcjonalnego.

W Akademii w ramach Praktyki Ruchu Funkcjonalnego pracujemy z wieloma różnymi systemami ruchowymi. Wszystkie kształtują podstawę życia czyli witalność i żywotność. Żywotność to sprężystość i elastyczność ciała oraz wewnętrzna moc energii życiowej. Najpierw pracujemy z ciałem, więc te dwa aspekty są najważniejsze. Wszystkie nasze zajęcia temu służą. Wszystkie kształtują siłę wewnętrzną, wzmacniają kręgosłup i stawy oraz mięśnie, uelastyczniają i rozciągają ścięgna, przyczepy mięśniowe. Najwszechstronniej wzmacniają organizm ćwiczenia Tai Ki Kung, ćwiczenia wg systemu Kija Tai Chi Chuan oraz ćwiczenia wzmacniające oparte na systemie Hatha Yogi i gimnastyki PALEO. Z kolei Praktyka ćwiczeń TaiChiChuan rodziny Yang, a także stylu Chen i stylu ChanSanFeng z WuDang oraz TaiChi z włócznia stylu Yang wzmacniają wewnętrzna strukturę, wewnętrzna moc oraz elastyczność i miękkość ciała. Podstawa Praktyki NEI KUNG jest stary system Tai Ki Kung.

Podstawowe zasady naszej Praktyki
1. Do naszej Akademii raz się przychodzi i nigdy nie odchodzi, jednym słowem każdy kto raz przyjdzie, ma już zawsze swoje miejsce.
2. Lepiej raz nie przyjść , niż raz przyjść ( na zajęcia ).
3. RSS - robimy Praktykę wszystkich ćwiczeń Rzetelnie, Systematycznie i Solidnie.
4. Nasza Praktyka to nie chwilowe lub krótkoterminowe terminowe kursy, są to stałe zajęcia dla każdego, w których każdy uczestnik ma swoje miejsce aż do końca Swojego Świata, są to zajęcia ruchowe wprowadzające uczestników w Praktykę wszystkich systemów spokojnie, powoli, gdzie nauka ćwiczeń jest realizowana na drodze ich systematycznego Praktykowania.

Czy w zajęciach RUCHU FUNKCJONALNEGO mogą ćwiczyć wszyscy bez względu na wiek?
Tak, ćwiczenia są zróżnicowane, wszechstronne i działające całościowo na organizm. Wysiłek jest odczuwalny na początku praktyki tylko dla osób, które nie ruszały się wcale. A przecież w ilości umiarkowanej jest potrzebny dla każdego. W naszym Ośrodku nie ma podziałów na starszych i młodych, początkujących i zaawansowanych, wszyscy ćwiczą razem w jednej Praktyce. 

Jaki charakter mają ćwiczenia RUCHU FUNKCJONALNEGO?
Praktyka oparta jest w całości na starych systemach Tai Chi, Praktyce indyjskiego systemu Hatha Yogi, ćwiczeniach treningu kardio i kształtowania sylwetki oraz gimnastki ruchu naturalnego i funkcjonalnego PALEO. Od wieków wykorzystywane są do zachowania zdrowia i przedłużania życia. Wykonujemy ćwiczenia wzmacniające, rozluźniające i relaksujące. W poniedziałki mamy zajęcia Tai Chi Chen i gimnastki ogólnosprawnościowej, w środy ćwiczymy różne style Tai Chi, łagodne wzmacniające i rozluźniające ćwiczenia ciała i umysłu oraz gimnastykę PALEO, w niedzielę ćwiczenia systemu Tai Ki Kung, kija Tai Chi wzmacniające stawy, nogi, narządy wewnętrzne, usprawniające ruchowo i rozciągające, w niedziele ćwiczenia wzmacniające wg różnych programów Hatha Yogi oraz treningi kardio i PALEO. Wszystkie zajęcia prowadzone są zgodnie z obowiązującymi przepisami o kulturze fizycznej i prowadzeniu rekreacji ruchowej przez instruktorów Ośrodka, pod kierunkiem Głównego Instruktora Zdzisława Gudojcia posiadającego państwowe uprawnienia instruktora sportu i kwalifikacje na poziomie mistrzowskim potwierdzone przez Polski Związek Wu-Shu.

Czy mogą brać udział w zajęciach także osoby chore?
Oczywiście, nawet jest to bardzo wskazane. Chory organizm to organizm osłabiony miejscowo lub całościowo. Żeby przywrócić mu zdrowie, należy go wzmacniać. Często uważamy, że jak już jesteśmy na coś chorzy lub niesprawni to wszelkie ćwiczenia są nie dla nas. Wtedy jesteśmy na chorobę skazani nie tylko słabością ciała, ale także słabością umysłu. Z chorobą nie zawsze trzeba walczyć, jak robi to nasza medycyna. Można ćwiczyć i wzmacniać organizm pod każdym względem, a on powoli odbudowuje swoje siły życiowe i sam wtedy radzi sobie coraz lepiej w funkcjonowaniu. Ćwiczenia wg systemów Tai Chi i Hatha Yogi a także gimnastyki innych systemów zawsze są polecane osobom chorym jako wspomagające w odzyskaniu zdrowia i żywotności.

Czy rzeczywiście tak jak można przeczytać ludzie ćwiczący ruch funkcjonalny żyją dłużej?
Najczęściej tak jest. Są to ćwiczenia tak wszechstronne, że regulują w organizmie bardzo wiele ważnych funkcji i wzmacniają go pod każdym względem. Taki organizm długo dobrze funkcjonuje. Ale to, że praktykujący ruch funkcjonalny długo żyją nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że w ciągu swojego życia są zdrowi, sprawni na ciele i umyśle i mogą sobie pozwolić na zrealizowanie w życiu wielu ciekawych pomysłów, planów i chęci. Mają energię do życia a ich organizm daje im pełne możliwości. 

Czy można brać udział w zajęciach z chorym kręgosłupem lub po zawale?
Tak oczywiście. Zawsze jednak trzeba to skonsultować z lekarzem. Z praktyki wiem, że lekarze są bardzo ostrożni w wydawaniu wskazań lub zaleceń do realizowania aktywności ruchowej i kierowania na ćwiczenia, gdyż boją się jakichkolwiek przeciążeń i kłopotów ze stanem zdrowia swoich pacjentów. Poza tym, nie znają ćwiczeń Tai Chi chińskich systemów, czy Hatha Yogi , oraz innych form gimnastyki ich metodyki, charakteru i pozytywnego wpływu. W praktyce systemu wzmacniającego Tai Ki Kung znajdują się ćwiczenia ,,9 małych niebios,, wzmacniające i regenerujące wszystkie 9 najważniejszych grup stawów, w tym także kręgosłupa. Z kolei ćwiczenia form ruchowych z kijem służą nie tylko wzmacnianiu układu ruchowego, ale także układów krążenia i oddechowego. Ćwiczenia Tai Chi budują elastyczność ciała i wewnętrzny spokój.