Zapraszamy na ćwiczenia w ramach Olsztyn aktywnie. Mile widziani seniorzy, osoby dojrzałe, młodzież. Różne systemy ruchowe, różne ćwiczenia w tym wiele nieznanych w Olsztynie. A przede wszystkim spokojny rytm, świadomość ruchu, bezpieczeństwo i trwałość działania.

Są już sesje video najbardziej ważnych i istotnych dla odbudowy i zachowania funkcjonalności i zdrowia ćwiczeń a więc :  10 ćwiczeń gimnastyki zdrowia ,  ćwiczenia koordynacji oddechu i ruchu,,   gimnastyka funkcjonalna, Forma Ojca systemu Tai Ki Kung  , zestaw ćwiczeń Universum dla Pań i Panów ( jest w opracowaniu ),  ćwiczenia budowania siły i kształtowania sylwetki (jest w opracowaniu ). Wszyscy mogą je sobie pobrać  - link : sesje video i instrukcje graficzne -       Artykuły - 

Numer konta na który możemy wpłacać składki na realizację  grupową zamówień zakupowych wyposażenia i tez dla innych wpłat na wspólne składki :


Bank PKO BP Inteligo 50 1020 5558 1111 1123 4890 0014 Zdzisław Gudojć, Al. Wojska Polskiego 50/2.
Należy w tytule wpłaty zawsze podać imię i nazwisko . Na to konto nie wpłacamy składek za udział w zajęciach.

Na profilu www.chomikuj.pl jest nasz chomik :  taichi.olsztyn.pl i tam są umieszczane materiały filmowe do samodzielnych ćwiczeń. Polecajcie naszego chomika wszystkim i jego zawartość, natomiast dla uczniów naszego Ośrodka wszystkie materiały znajdują się na dysku One Drive i tam po zalogowaniu się znajdziemy bardzo duża ilość profesjonalnych porad zdrowotnych i nie tylko.

Zapraszam do zaglądania na nasz profil na Facebooku. Wystarczy wpisać Akademia Ruchu Funkcjonalnego.

Podstawowe informacje o Naszej Praktyce Ruchu Funkcjonalnego.

W Akademii w ramach Praktyki Ruchu Funkcjonalnego pracujemy z wieloma różnymi systemami ruchowymi. Wszystkie kształtują podstawę życia czyli witalność i żywotność. Żywotność to sprężystość i elastyczność ciała oraz wewnętrzna moc energii życiowej. Najpierw pracujemy z ciałem, więc te dwa aspekty są najważniejsze. Wszystkie nasze zajęcia temu służą. Wszystkie kształtują siłę wewnętrzną, wzmacniają kręgosłup i stawy oraz mięśnie, uelastyczniają i rozciągają ścięgna, przyczepy mięśniowe. Najwszechstronniej wzmacniają organizm ćwiczenia Tai Ki Kung, ćwiczenia wg systemu Kija Tai Chi Chuan oraz ćwiczenia wzmacniające oparte na systemie Hatha Yogi i gimnastyki PALEO. Z kolei Praktyka ćwiczeń TaiChiChuan rodziny Yang, a także stylu Chen i stylu ChanSanFeng z WuDang oraz TaiChi z włócznia stylu Yang wzmacniają wewnętrzna strukturę, wewnętrzna moc oraz elastyczność i miękkość ciała. Podstawa Praktyki NEI KUNG jest stary system Tai Ki Kung.

Podstawowe zasady naszej Praktyki
1. Do naszej Akademii raz się przychodzi i nigdy nie odchodzi, jednym słowem każdy kto raz przyjdzie, ma już zawsze swoje miejsce.
2. Lepiej raz nie przyjść , niż raz przyjść ( na zajęcia ).
3. RSS - robimy Praktykę wszystkich ćwiczeń Rzetelnie, Systematycznie i Solidnie.
4. Nasza Praktyka to nie chwilowe lub krótkoterminowe terminowe kursy, są to stałe zajęcia dla każdego, w których każdy uczestnik ma swoje miejsce aż do końca Swojego Świata, są to zajęcia ruchowe wprowadzające uczestników w Praktykę wszystkich systemów spokojnie, powoli, gdzie nauka ćwiczeń jest realizowana na drodze ich systematycznego Praktykowania.

Czy w zajęciach RUCHU FUNKCJONALNEGO mogą ćwiczyć wszyscy bez względu na wiek?
Tak, ćwiczenia są zróżnicowane, wszechstronne i działające całościowo na organizm. Wysiłek jest odczuwalny na początku praktyki tylko dla osób, które nie ruszały się wcale. A przecież w ilości umiarkowanej jest potrzebny dla każdego. W naszym Ośrodku nie ma podziałów na starszych i młodych, początkujących i zaawansowanych, wszyscy ćwiczą razem w jednej Praktyce. 

Jaki charakter mają ćwiczenia RUCHU FUNKCJONALNEGO?
Praktyka oparta jest w całości na starych systemach Tai Chi, Praktyce indyjskiego systemu Hatha Yogi, ćwiczeniach treningu kardio i kształtowania sylwetki oraz gimnastki ruchu naturalnego i funkcjonalnego PALEO. Od wieków wykorzystywane są do zachowania zdrowia i przedłużania życia. Wykonujemy ćwiczenia wzmacniające, rozluźniające i relaksujące. W poniedziałki mamy zajęcia Tai Chi Chen i gimnastki ogólnosprawnościowej, w środy ćwiczymy różne style Tai Chi, łagodne wzmacniające i rozluźniające ćwiczenia ciała i umysłu oraz gimnastykę PALEO, w niedzielę ćwiczenia systemu Tai Ki Kung, kija Tai Chi wzmacniające stawy, nogi, narządy wewnętrzne, usprawniające ruchowo i rozciągające, w niedziele ćwiczenia wzmacniające wg różnych programów Hatha Yogi oraz treningi kardio i PALEO. Wszystkie zajęcia prowadzone są zgodnie z obowiązującymi przepisami o kulturze fizycznej i prowadzeniu rekreacji ruchowej przez instruktorów Ośrodka, pod kierunkiem Głównego Instruktora Zdzisława Gudojcia posiadającego państwowe uprawnienia instruktora sportu i kwalifikacje na poziomie mistrzowskim potwierdzone przez Polski Związek Wu-Shu.

Czy mogą brać udział w zajęciach także osoby chore?
Oczywiście, nawet jest to bardzo wskazane. Chory organizm to organizm osłabiony miejscowo lub całościowo. Żeby przywrócić mu zdrowie, należy go wzmacniać. Często uważamy, że jak już jesteśmy na coś chorzy lub niesprawni to wszelkie ćwiczenia są nie dla nas. Wtedy jesteśmy na chorobę skazani nie tylko słabością ciała, ale także słabością umysłu. Z chorobą nie zawsze trzeba walczyć, jak robi to nasza medycyna. Można ćwiczyć i wzmacniać organizm pod każdym względem, a on powoli odbudowuje swoje siły życiowe i sam wtedy radzi sobie coraz lepiej w funkcjonowaniu. Ćwiczenia wg systemów Tai Chi i Hatha Yogi a także gimnastyki innych systemów zawsze są polecane osobom chorym jako wspomagające w odzyskaniu zdrowia i żywotności.

Czy rzeczywiście tak jak można przeczytać ludzie ćwiczący ruch funkcjonalny żyją dłużej?
Najczęściej tak jest. Są to ćwiczenia tak wszechstronne, że regulują w organizmie bardzo wiele ważnych funkcji i wzmacniają go pod każdym względem. Taki organizm długo dobrze funkcjonuje. Ale to, że praktykujący ruch funkcjonalny długo żyją nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że w ciągu swojego życia są zdrowi, sprawni na ciele i umyśle i mogą sobie pozwolić na zrealizowanie w życiu wielu ciekawych pomysłów, planów i chęci. Mają energię do życia a ich organizm daje im pełne możliwości. 

Czy można brać udział w zajęciach z chorym kręgosłupem lub po zawale?
Tak oczywiście. Zawsze jednak trzeba to skonsultować z lekarzem. Z praktyki wiem, że lekarze są bardzo ostrożni w wydawaniu wskazań lub zaleceń do realizowania aktywności ruchowej i kierowania na ćwiczenia, gdyż boją się jakichkolwiek przeciążeń i kłopotów ze stanem zdrowia swoich pacjentów. Poza tym, nie znają ćwiczeń Tai Chi chińskich systemów, czy Hatha Yogi , oraz innych form gimnastyki ich metodyki, charakteru i pozytywnego wpływu. W praktyce systemu wzmacniającego Tai Ki Kung znajdują się ćwiczenia ,,9 małych niebios,, wzmacniające i regenerujące wszystkie 9 najważniejszych grup stawów, w tym także kręgosłupa. Z kolei ćwiczenia form ruchowych z kijem służą nie tylko wzmacnianiu układu ruchowego, ale także układów krążenia i oddechowego. Ćwiczenia Tai Chi budują elastyczność ciała i wewnętrzny spokój. 

 

Created by Witryna - Projektowanie stron internetowych