Zapraszamy wszystkich chętnych na nasze stałe zajęcia ruchowe. Rozkład naszych zajęć :
Każdy poniedziałek i każda środa w godz. 18.00-19.30 Policyjny Klub Sportowy Gwardia ul. Piłsudskiego 5 (wejście od Kopernika).
Zajęcia w ramach Olsztyn aktywnie  - każda niedziela w godz. 8.00-10.00 Park Jakubowy Al. Wojska Polskiego.

Obecnie wszystkie zajęcia ruchowe w każdą niedzielę odbywają się w Parku Jakubowym przy Al. Wojska Polskiego duży skwer za pomnikiem przy kortach tenisowych ( naprzeciw Zespołu Opieki Psychiatrycznej ) w godz. od 8.00 do 10.00. Zajęcia są otwarte i ogólnodostępne dla wszystkich chętnych mieszkańców Olsztyna i gości. W przypadku zimna i opadów opadów deszczu ćwiczymy w sali sportowej do badmintona dawnego klubu Warmia, wejście od strony ul. Sybiraków przy przychodni lekarskiej i laboratorium.

Zapraszamy wszystkich chętnych na warsztaty weekendowe 15-17 sierpnia 2019 w m. Kręsk nad jez. Wulpińskim w Ośrodku Szkoleniowym Oddziału PCK Olsztyn. Kręsk to mała spokojna i cicha wieś między Dorotowem i Unieszewem. Będziemy poznawać własne ograniczenia i rozwijać potencjał ruchowy, energetyczny i psychiczny, wzmacniać ciało, budować świadomość ruchu i zdrowia, kształtować motywację do prozdrowotnego rozwoju. Zapisy na zajęciach. Więcej o warsztatach w zakładce Informacja.

Zapraszamy członków naszej Akademii oraz wszystkich chętnych na wycieczkę rowerową - rajd turystyczny ,,Rezerwat Kamienna Góra" w Gminie Jonkowo kolo m. Łomy. Termin - niedziela 21 lipca 2019r . Pojedziemy sobie rekreacyjnie z Parku Jakubowo lasem miejskim do Redykajn, następnie lasem przez most na Łynie do Brąswałdu, dalej koło jez. Mosąg do Barkwedy, następnie przez Polejki do Łom i do rezerwatu. Przewidujemy 2 godzinny spacer po rezerwacie. Powrót z rezerwatu do Jonkowa, dalej przez Mątki lasami przez Kajny do Lipniaka i Brąswałdu i powrót do Olsztyna do Parku Jakubowo.  Razem 42,8 km jazdy przez piękne tereny leśne, przez które min. płynie Łyna. Start godz. 9.30 Park Jakubowy - nasze miejsce ćwiczeń przy krytych kortach tenisowych. Planowany powrót ok godz. 18.30 do Parku Jakubowo. Szczegółowy program w zakładce Informacja.

               Program zajęć ruchowych Akademii w ramach akcji Olsztyn aktywnie:

    Program jest podawany zawsze dla najbliższej niedzieli. Zajęcia w godz. 8.00 – 10.00 w Parku Jakubowym. Są dwie grupy zajęć : - grupa ćwiczeń tradycyjnych i funkcjonalnych i w ramach tej grupy są prowadzone zajęcia systemów Tai Chi Chuan różnych stylów, w tym niezwykle wszechstronnie rozwijająca Praktyka 56 Obrazów Kija Tai Chi Chuan Rodziny He, zajęcia z gimnastyki wzmacniającej Universum, gimnastyki funkcjonalnej Salamandra - system ćwiczeń ogólnosprawnościowych i wzmacniających, gimnastyki Paleo w tym sesje ruchu primitive Sidea i gimnastyki naturale Inciante, trening kardio, ćwiczenia wzmacniające wydolność oddechową i krążeniową ( do tych ćwiczeń potrzebne będą buteleczki po wodzie mineralnej wypełnione grysem kamiennym wg instrukcji jak niżej )ćwiczenia koordynacji ruchu i oddechu oraz regeneracyjne. 
- grupa ćwiczeń Yogi i Pilates - w ramach której jest Praktyka Yogi Life, spokojnego płynnie wykonywanego systemu ćwiczeń opartych na tradycyjnej Yodze i innych ćwiczeniach zdrowotnych rozwijających bardzo bezpiecznie sprawność zdrowotną, siłę i elastyczność całego ciała, kształtująca sylwetkę, system ćwiczeń Pilates bardzo efektywnie wzmacniający całe ciało w najróżniejszych pozycjach, usprawniających ruchomość stawów i kręgosłupa. Bardzo efektywnie poprawia sylwetkę, wzmacnia podstawowe ważne partie mięśniowe ciała. 
 
30.06.2019r niedziela - zajęcia odbędą się w dwóch grupach - grupa cwiczen tradycyjnych i funkcjonalnych - trening kardio z elementami gimnastyki ogólnorozwojowej, grupa Yogi - praktyka Hatha Yogi Life wg programu instruktora.
Opis działania : trening kardio wg programu naszej Akademii ma szerokie spektrum działania, buduje kondycję zdrowotna serca, układów krążenia i oddechowego. Poprawia i odbudowuje wydolność oddechową, krążeniowa i mięśniową, ponadto uruchamia w szerokim zakresie ruchomość całego organizmu. Podstawą treningu są trzy interwały ćwiczenia ze skakanką w czterech podstawowych krokach oraz specjalnie dobrane w pełen całościowy zestaw ćwiczenia wzmacniające i ogólnorozwojowe. Jest to najbardziej wydolny i bezpieczny trening wydolnościowy, który nie obciąża kręgosłupa, stawów nóg tak jak forsowne bieganie czy jazda na rowerze. Skuteczny trening kondycyjny pozwalający wykonać solidna porcję ruchu bez szkodliwych obciążeń. Efektywność treningu ze skakanką jest wielokrotnie wyższa od biegania czy jazdy rowerowej. Trening taki nie wymaga przestrzeni, długiego czasu, a wykonywany w grupie, daje mobilizację do jego wykonania. Trening wydolności należy do tego typu treningów, do którego trudno jest się samemu zmobilizować. 

                                                                      Program stałych zajęć ruchowych Akademii:

Program zajęć w poniedziałki w godz. 18.00 – 19.30 w sali Policyjnego Klubu Sportowego Gwardia  Al. Piłsudskiego – wejście z tyłu od podwórka od strony ul. Kopernika. W okresie wakacyjnym zajęcia będą od godz. 17.00 . Dla zajęć z Tai Chi Chuan stylu Chen przewidziana jest przerwa wakacyjna od 18 czerwca 2019 do . 
Ćwiczenia ogólnorozwojowe i wzmacniające na bazie wszystkich systemów Akademii prowadzi instruktor Andrzej Wasilak.  Praktykę systemu Tai Chi Chuan stylu Chen prowadzi instruktor Jacek Sępkowski. Zapraszamy.

Program zajęć w środy w godz. 18.00 – 19.30 w sali Policyjnego Klubu Sportowego Gwardia  Al. Piłsudskiego 5. 
                                                    
26.06.2019r - zajęcia wspólne dla obu grup - Praktyka płynącej Hatha Yogi Life Harmonium z praktyką ćwiczeń wzmacniających przygotowujących do pozycji jogicznych równoważnych. Trening wg modelu ruchu jaki praktykujemy w naszej Akademii. Całość zajęć prowadzi instruktorka systemów Yogi i Pilates. 
Od środy 3 lipca do środy 28 sierpnia wszystkie zajęcia w poniedziałki i środy w Klubie Sportowym Gwardia będą odbywały się w godzinach 17.100 -18.30. Będą to zajęcia wakacyjne, a wiec bez planowania programu. 
10 i 14 lipca ustanawiamy dniami praktyki ćwiczeń Pilates w naszej Akademii. Zajęcia wspólne dla wszystkich zarówno w środę jak i w niedzielę z tego systemu ćwiczeń poprowadzi nasza instruktorka systemów Yogi i Pilates. Zapraszamy na te zajęcia osoby towarzyszące. Drugie takie dni Pilates będą w dniach 7 i 11 sierpnia 2019r. 


fizjoterapeuta Toshiki Fukutsudzi

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/metoda-fukutsudzi-japonskie-cwiczenie-odchudzajace-z-recznikiem_44255.html
fizjoterapeuta Toshiki Fukutsudzi

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/metoda-fukutsudzi-japonskie-cwiczenie-odchudzajace-z-recznikiem_44255.html
fizjoterapeuta Toshiki Fukutsudzi

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/metoda-fukutsudzi-japonskie-cwiczenie-odchudzajace-z-recznikiem_44255.htm

Do ćwiczeń budowania kondycji oddechowej i układu krążenia przygotowujemy buteleczki wypełnione grysikiem. Panowie 0,5l po wodzie mineralnej wypełnioną grysikiem drobnym ogrodowym - waga ok 0,9-1,0 kg, Panie 0,33 l wypełnione także takim grysikiem - waga 0,5-0,6 kg. Można go kupić w sklepach zoologicznych, ogrodniczych. Te ćwiczenia robimy już więc buteleczki są niezbędne.
Przygotowujemy też drążki drewniane o dł 10 cm dłuższej niż nasze ramiona. Zaokrąglone końcówki i wygładzona powierzchnia. Potrzebne będą do ćwiczeń wzmacniających z partnerem.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Składki miesięczne na rzecz Stowarzyszenia za udział w stałych zajęciach Akademii w Olsztynie dla grupy stałej:

  • Zajęcia jednego systemu ( albo grupa Yogi/Pilates albo grupa systemów tradycyjnych i funkcjonalnych ) – składka podstawowa na Stowarzyszenie 30 zł miesięcznie (25 zł członkowie Stowarzyszenia, emeryci i renciści, studenci niezarobkujący i młodzież ucząca się )
  • Zajęcia pełne z wszystkich systemów– składka 50 zł miesięcznie (40 zł członkowie Stowarzyszenia, emeryci i renciści , studenci niezarobkujący oraz młodzież ucząca się )

W ramach zajęć ruchowych uczestnicy otrzymują systematycznie wiele kompleksowych materiałów do samodzielnej Praktyki ćwiczeń, materiałów z zakresu edukacji prozdrowotnej, oraz mają bezpłatny dostęp do obszernej biblioteki fachowych artykułów, porad z zakresu medycyny naturalnej, dietetyki prozdrowotnej i leczniczej, porad w zakresie właściwego odżywiania i fitoterapii z zastosowaniem wyłącznie preparatów pochodzenia naturalnego oraz przepisów i sposobów na wspomaganie procesów leczenia najróżniejszych chorób i dolegliwości.

Na to konto wpłacamy składki za udział w zajęciach  

53 1090 2590 0000 0001 4206 3691 Bank Santander Olsztyn.

Zajęcia zewnętrzne dla innych ośrodków, organizacji pozarządowych, podmiotów gospodarczych w dowolnej formie – 80 zł  brutto za godzinę zajęć + zwrot  kosztów dojazdu wg obowiązującej na dzień zajęć ryczałtowej stawki zwrotu kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych 0,8353 zł/km drogi przyjazdu (w jednym wynagrodzeniu w formie umowy zlecenia z instruktorem ).

OneDrive